DER JUNGE MANN AUS WIEN
Dokumente

THE YOUNG MAN FROM VIENNA
Documents

 

Niki Lauda begann seine internationale Karriere 1971 in der Formel 2 mit einem March Ford 712 an der Seite von Ronnie Peterson.

Niki Lauda started his international career in 1971 in Formula 2 with a March Ford 712 at the side of Ronnie Peterson.

 


Heinz Prüller berichtete als erster in AUTO ZEITUNG vom geplanten Grand Prix Debüt Niki Laudas in Zeltweg 1971.

Heinz Prüller was the first one to report about the scheduled Grand Prix debut of Niki Lauda at Zeltweg in 1971 in German magazine AUTO ZEITUNG.

 

Neben den Grand Prix Rennen fuhr Niki Lauda 1972 in der Formel 2 einen Werks-March Ford 722 ...

Additionally to Grand Prix Racing in 1972 Niki Lauda drove a works March Ford 722 in Formula 2 ...

... als Partner von Ronnie Peterson und Jochen Mass. Mit diesem Auto gewann er die Britische John Player F2 Meisterschaft.

... partnered by Ronnie Peterson and Jochen Mass. With that car he won the British John Player F2 Championship.

 

Den Winter 1972/73 verbrachte Niki Lauda im südlichen Afrika. In der Sprinbok-Serie fuhr er einem March Sportwagen mit 2,0 Liter BMW Formel 2 Motor.

The winter of 1972/73 Niki Lauda spent in the South of Africa. He drove a March sports car powered by a 2.0 litre BMW Formula 2 engine in the Springbok series.

 

In seinen frühen Tagen startete Niki Lauda auch in der Tourenwagen Europameisterschaft, hier 1973 mit einem BMW Coupé von Alpina.

In his early days Niki Lauda also competed in the European Touring Car Championship, here in a BMW Coupé by Alpina.

 

Niki Lauda erzielte seine ersten beiden Weltmeisterschaftspunkte 1973 beim Grand Prix von Belgien in Zolder mit einem Marboro B.R.M. P160E als er den fünften Platz belegte.

Niki Lauda scored his first two worldchampionship points in the 1973 Belgian Grand Prix when coming home 5th place in a Marlboro B.R.M. P160E .

 

 

 

 

 

 

 

Mit dem Ferrari 312B3 gelang Niki Lauda 1974 der endgültige Durchbruch. Er gewann die Grand Prix von Spanien und Holland.

With the Ferrari 312B3 Niki Lauda achieved his final breakthrough in 1974. He won the Spanish and the Dutch Grand Prix.

 

Weltmeister auch in der Werbung.

World Champion also in advertising.

 

Patrick Depailler (Tyrrell Ford 007), Niki Lauda (Ferrari 312T), James Hunt (Hesketh Ford 308C)
1975

 

 

 

© 2001 by researchracing

 

l Home l Zurück/Back l Niki Lauda Story l